חדשות

"רמב"ם" בוחן שיתוף פעולה עם "מאונט סיני" בנוגע לאבחון מבוסס גנטיקה

בית החולים הודיע כי נפגש עם מנהל מעבדת נתונים מקוונת הפועלת בבית החולים בניו יורק למטרות אבחון מהיר של מחלות וכי נבחנות דרכים לשיתוף פעולה

המרכז הרפואי "רמב"ם" בחיפה בוחן שיתוף פעולה ייחודי עם בית החולים האוניברסיטאי "מאונט סיני" בניו יורק בנוגע לאבחון רפואי המבוסס על מאגר נתונים בינלאומי ענק ולמחקר משותף.

ב"מאונט סיני" פועלת מעבדת נתונים מקוונת בינלאומית למטרות אבחון מהיר של מחלות. "רמב"ם" הודיע כי אירח לפני ימים אחדים את פרופ' ג'ואל דאדלי, מנהל המחקר ב"מאונט סיני", שהגיע לכנס שקיים הטכניון על נושאים הנוגעים לרפואת העתיד.

פרופ' דאדלי עומד בראש המכון Next Generation Health Care Institute, שבין השאר עוסק בטיפול רפואי עתידי המבוסס על מחקרים גנטיים של החולים. בביקור ברמב"ם נדונו רעיונות לביצוע מחקרים משותפים יחד עם המחלקה למחקר ולפיתוח של בית החולים.

בפגישה השתתפו מנהל "רמב"ם" פרופ' רפי ביאר, ד"ר חגית בריס-פלדמן, מנהלת המכון הגנטי, עו"ד רוניה רובינשטיין, מנהלת היחידה לקידום המחקר וכן ד"ר נדב בן חיים, מנהל חברת "רמב"ם מד-טק", חברת הפיתוח העסקי של בית החולים בחיפה.

בית החולים מסר, כי פרופ' דאדלי הציג את הפרויקט שהוא עומד בראשו, הנועד להביא לשינוי מקיף באבחון ובטיפול בחולים. "החולה המגיע למרכז הרפואי שלנו", סיפר, "מטופל לא רק בהקשר לתלונתו הראשונית. הוא מתחבר לחיישנים המקושרים למערכות הגוף השונות, כולל בדיקת הגנטיקה האישית של המטופל. ניתוח הנתונים נעשה גם על בסיס מאגר הנתונים הגנטיים ונתונים על מחלות וחולים ברחבי העולם. במקום לנסות לאתר את גורם התלונה הרפואית הספציפית בביקורים אצל רופאים מדיסציפלינות שונות - הליך הנמשך ימים רבים ואף שבועות - מקבל החולה בתוך שעות אחדות אבחון מפורט, ובכלל זה איתור בעיות רפואיות אחרות - והמלצות טיפול".

מרמב"ם נמסר כי בכיריו הביעו עניין ורצון להיות חלק מהמחקר הבינלאומי בנושאים אלו שמתבצעים ב"מאונט סיני" וכי החלו המגעים למציאת מסלולי שיתוף הפעולה וקידום הנושא.

נושאים קשורים:  חדשות,  המרכז הרפואי "רמב"ם",  "מאונט סיני",  גנטיקה,  טיפול רפואי,  מהפכה,  מידע
תגובות
אנונימי/ת
12.01.2018, 11:16

אין על רמב"O !