• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

60 פגים בפגייה בבית החולים שערי צדק חוסנו נגד חצבת

אב לפג ששהה בפגייה של בית החולים הגיע אליה כאשר הוא חולה בחצבת. הפגים ששהו באותה עת לידו חוסנו בטיפול מניעתי, אימנוגלובולין כנגד חצבת

מחלקת הפגים ב"שערי צדק". צילום: הדס פרוש, פלאש 90

בית החולים שערי צדק בירושלים הודיע אמש (ד') על כך שכ-60 פגים השוהים בפגייה יחוסנו בטיפול מניעתי, אימנוגלובולין כנגד חצבת.

המהלך הזה נדרש לאחר שהוברר כי אב לפג ששהה בפגייה של בית החולים הגיע אליה כאשר הוא חולה בחצבת. הפגים ששהו באותה עת לידו חוסנו עוד באותו הערב שבו התרחש האירוע.

ההודעה הרשמית של בית החולים היא: "בעקבות ביקור של אב לפג המאושפז בפגיית שערי צדק, ואובחן (האב) לאחר ביקורו בפגייה כחולה בחצבת, ולאחר דיווח למשרד הבריאות ובהתאם להנחיותיו, הוחלט לתת טפול מניעתי לכל הפגים ששהו בפגיה בעת ביקורו. נכון לעכשיו, אין ממצאים המעידים על הידבקות בקרב הפגים שנחשפו. הטיפול היה מניעתי בלבד".

פרטים נוספים שהתבררו: האירוע עצמו התרחש מוקדם יותר השבוע, האב לפג המאושפז בפגיית "שערי צדק" אובחן למחרת ביקורו כחולה בחצבת. האב שהה בפגיה כאשר הוא כבר עם חום. בנוסף לפגים יחוסנו גם אשתו ושלושה ילדיהם שהתברר שאינם מחוסנים.

השבוע דיווח משרד הבריאות כי מספר הנדבקים בחצבת מאז תחילת השנה מתקרב ל-900 איש בכל הארץ. כ-60% מכלל הנדבקים הם חרדים תושבי ירושלים.

קופות החולים הודיעו כי קיים מחסור ארצי בחיסוני המניעה בכל הקופות. משרד הבריאות מצדו מסר כי העביר לקופות כמה מאות חיסונים, אולם בקופות הודיעו כי המלאי עלול לאזול כליל עד סוף השבוע.

נושאים קשורים:  פגייה,  בית החולים שערי צדק,  חיסון נגד חצבת,  חדשות
תגובות