חדשות

ועדת הסל העניקה דירוג גבוה לטיפול בשדות חשמליים בגידולי סרטן מוח

דירוגים גבוהים בוועדת סל שירותי הבריאות גם לתרופות לסרטן ריאה בלתי נתיח ולסוגי סרטן שד ושחלות

טומוגרפיה ממוחשבת. מוח
טומוגרפיה ממוחשבת. מוח

טיפול בשדות חשמליים בגידולים ממאירים במוח ותרופה לחולי סרטן ריאה בשלב שאיננו נתיח ומחלתם לא התקדמה לאחר טיפול בכימותרפיה והקרנות מועמדים להיכלל ברשימת התרופות והטכנולוגיות בסל התרופות של שנת 2019. שתי מועמדויות אלו קיבלו את הדירוג הגבוה ביותר A9 בישיבת העבודה ה-6 שקיימה הוועדה הציבורית להרחבת סל התרופות בראשות פרופ' רוני גמזו. עיקרי ההחלטות שנתקבלו באותה ישיבה שבה נדונו 31 מועמדויות פורסמו אתמול.

ישיבה זאת עסקה בתרופות, תכשירים וטכנולוגיות למחלות כליה ודרכי השתן כולל סרטן הערמונית, סרטן במוח מסוג GBM – Glioblastoma multiforme, סרטן שד, גינקו-אונקולוגיה וסרטן ריאה.

על הטיפול בשדות חשמליים בגידולי GBM נאמר בהחלטות הוועדה: טכנולוגיה זו מיועדת לטיפול בחולים מאובחנים חדשים עם GBM, לאחר ניתוח וכימו-רדיותרפיה. הטיפול ניתן בשילוב טיפול אחזקה ב-Temozolomide ולאחר הפסקת טיפול האחזקה האמור.

על התרופה לסרטן ריאה, שקיבלה גם היא את הדירוג הגבוה ביותר בדיון, נאמר בהחלטת הוועדה: התכשיר Imfinzi כלול בסל לטיפול בסרטן אורותליאלי מתקדם מקומי או גרורתי, בחולים שמחלתם התקדמה בטיפול קודם, בהתוויות מסוימות. הבקשה לשנה זו היא להרחיב את מסגרת ההכללה בסל עבור טיפול בסרטן ריאה מסוג NSCLC שלב III לא נתיח, בחולים שמחלתם לא התקדמה לאחר טיפול בכימותרפיה והקרנות. הוועדה העניקה את הדירוג הגבוה לבקשה עבור חולים עם PDL1 חיובי ועבור עבור כלל החולים ניתן הדירוג המשני 9/A8. שגם הוא, כמו A9, מעביר את הבקשה לשלב הדיונים השני. הוועדה ביקשה התייחסות מומחים לגבי היעילות והסיכון שבשימוש בתכשיר להתוויה המבוקשת לחולים שהם PDL1 שליליים.

שאר התרופות שקיבלו את הדירוג A8/9 בדיון זה:

אופדיבו הכלולה בסל אבל עתה הוגשה בקשה להרחיב הכללתה גם עבור בשילוב עם Ipilimumab כטיפול בסרטן כליה מתקדם כקו טיפול ראשון עבור חולים שהם risk poor or intermediate.

הרחבת מספר קווי הטיפול והסרת ההגבלות לגבי תכשירים הכלולים כבר בסל, שלהם יהיו זכאים חולי סרטן כליה מתקדם או גרורתי. כיום הזכאות קיימת אבל בשלוש אפשרויות טיפול מבין התרופות Everolimus, Sorafenib, Sunitinib, Everolimus + Lenvatinib, Temsirolimus, Pazopanib, Axitinib, Cabozanitinib, Nivolumab.

כמו כן, Erleada לטיפול בסרטן ערמונית לא גרורתי עמיד לסירוס nmCRPC.

Xtandi - תרופה הכלולה בסל לטיפול בסרטן ערמונית גרורתי עמיד לסירוס והבקשה לשנה זו היא להרחיב את מסגרת ההכללה בסל עבור טיפול בסרטן ערמונית לא גרורתי עמיד לסירוס nmCRPC.

Abiraterone-Teva - גם היא כלולה בסל לטיפול בסרטן ערמונית גרורתי עמיד לסירוס והבקשה לשנה זו היא להרחיב את מסגרת ההכללה גם לשם טיפול במאובחנים חדשים בסרטן ערמונית גרורתי רגיש לטיפול הורמונלי mHSPC.

Perjeta - הכלולה בסל לטיפול בסרטן שד במחלה נשנית מקומית לא נתיחה או בשלב גרורתי וכן לטיפול בסרטן שד כטיפול טרום ניתוחי adjuvant Neo בסרטן שד מתקדם מקומי או דלקתי או מוקדם. הבקשה לשנה זו להרחיב את מסגרת ההכללה גם בשילוב עם Trastuzumab, כטיפול משלים בסרטן שד בשלב מוקדם HER2 חיובי בחוליות המצויות בסיכון גבוה לחזרת המחלה.

Zejula - תכשיר לטיפול אחזקה בסרטן חוזר רגיש לפלטינום מסוג שחלה אפיתליאלי, חצוצרות או פריטונאלי ראשוני, לאחר השגת תגובה מלאה או חלקית לכימותרפיה מבוססת פלטינום עבור חולות ללא מוטציה מסוג BRCA.

Lynparza - הכלולה בסל כטיפול אחזקה בחולות בגירות הסובלות מסרטן שחלה חוזר רגיש לפלטינום עם מוטציה BRCA germline או מוטציה סומטית של הגידול. הבקשה לשנה זו היא להרחיב את מסגרת ההכללה בסל עבור טיפול אחזקה בסרטן חוזר רגיש לפלטינום מסוג שחלה אפיתליאלי, חצוצרות או פריטונאלי ראשוני, לאחר השגת תגובה מלאה או חלקית לכימותרפיה מבוססת פלטינום.

Rubraca - תכשיר המיועד לטיפול אחזקה בסרטן חוזר רגיש לפלטינום מסוג שחלה אפיתליאלי, חצוצרות או פריטוניאלי ראשוני, לאחר השגת תגובה מלאה או חלקית לכימותרפיה מבוססת פלטינום עבור חולות ללא מוטציה מסוג BRCA וכן לטיפול בסרטן שחלה אפיתליאלי, חצוצרות או פריטוניאלי, עם מוטציה מסוג BRCA, לאחר לפחות שני קווי טיפול כימותרפיים.

קיטרודה – גם עבור טיפול בסרטן ריאה גרורתי מסוג NSCLC squamous non כקו טיפול ראשון, בשילוב עם כימותרפיה וכן כטיפול קו ראשון בסרטן ריאה גרוריתי מסוג NSCLC squamous, גם זאת בשילוב עם כימותרפיה.

Tagrisso – הכלול כבר בסל לטיפול בסרטן ריאה מתקדם מקומי או גרורתי מסוג NSCLC עם מוטציה מסוג T790M EGFR בחולים נאיביים לטיפול קודם במעכבי טירוזין קינאז או בחולים שמחלתם התקדמה במהלך או לאחר טיפול קודם במעכבי טירוזין קינאז. הבקשה השנה היא להרחיב את מסגרת ההכללה גם עבור חולי סרטן ריאה מתקדם מקומי או גרורתי עם מוטציה מסוג EGFR כקו טיפול ראשון.

נושאים קשורים:  סל התרופות,  דירוג A8/9,  דירוג A9,  ועדת התרופות,  טיפול לסרטן,  חדשות
תגובות