מינויים

מנהלת חדשה ליחידה להפריה חוץ גופית במרכז הרפואי לגליל בנהריה

ד"ר קטי שלוש, מומחית בגינקולוגיה, מיילדות ופריון, מחליפה בתפקיד את מי שהקים את יחידת ה-IVF, ד"ר נתן לויט, הפורש לגימלאות

ד"ר קטי שלוש, מנהלת יחידת ה-IVF במרכז הרפואי לגליל בנהריה. "להפוך את היחידה לגדולה ביותר בצפון"

ד"ר קטי שלוש החלה את תפקידה כמנהלת היחידה להפריה חוץ גופית (IVF) במרכז הרפואי לגליל, לאחר שזכתה במכרז. היא החליפה את ד"ר נתן לויט, שהקים את היחידה בשנת 2013 וניהל אותה עד פרישתו לגימלאות.

ד"ר שלוש (45), נשואה + 3, מומחית בגינקולוגיה, מיילדות ופריון, עשתה את הסטאז' וההתמחות בגינקולוגיה בבית החולים רמב"ם. בין השנים 2016-2012 היא שהתה בהשתלמות עמיתים קלינית ומחקרית במרכזים הרפואיים Sunnybrook, Women's College ו-The Mount Sinai בקנדה, המסונפים לאוניברסיטת טורונטו.

עם שובה לארץ חזרה לרמב"ם, שם שימשה כמנהלת בנק הזרע ואחראית תחום שימור פריון. לאחר מכן עברה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה, שם שימשה אחראית מרפאת אנדומטריוזיס. בשני בתי החולים האחרונים שימשה גם רופאה בכירה ביחידה להפריה חוץ גופית.

ד"ר שלוש אמרה עם מינויה: "אחד הדברים שחרטתי על דגלי הוא פיתוח מתן שירות של שימור פריון רפואי. תחום זה כולל הקפאת רקמה שחלתית בעיקר עבור נשים הנמצאות לפני כימותרפיה ומעוניינות ללדת, הקפאת ביציות והקפאת עוברים. תחום זה כולל גם הקפאת רקמת אשך והקפאת זרע עבור גברים הנמצאים אף הם לפני כימותרפיה. כמו כן, בכוונתי לפתח, בשיתוף פעולה עם הנהלת המרכז, את תחום שימור הפריון הסוציאלי. בשנים האחרונות יש תופעה של נשים המעוניינות ללדת בגיל מאוחר ואני מעוניינת לתת מענה לאלו מהן המבקשות להקפיא ביציות בגילאים צעירים יותר".

כמו כן הוסיפה ד"ר שלוש כי היא מעוניינת להעניק שירות לנשים הסובלות מאי-ספיקה שחלתית מוקדמת, כדי שניתן יהיה לשמר את הביציות שלהן לשימוש עתידי. במסגרת מדיניות זו לשימור פריון, הוחל ביחידה בביצוע בדיקת AMH לנשים הנמצאות בגיל הפריון ולכאלו המטופלות ביחידה, במטרה להעריך את הרזרבה השחלתית שלהן ואת סיכוייהן להיכנס להריון.

ד"ר שלוש הוסיפה כי בכוונתה לפתוח שירות של בנק הזרע ובכך להפוך למרכז הרפואי השני בצפון עם שירות פעיל של בנק הזרע.

"כמי ששואפת למצוינות", אמרה, "יש לי תכניות רבות לפתח את היחידה להפריה חוץ גופית ולהפוך אותה לגדולה ביותר בצפון. במקביל אעסוק בתחום המחקר, אעודד סטודנטים לרפואה להגיע אלינו ולהישאר כאן ואפעל לשיתוף פעולה עם מחלקות רבות כמו מחלקת נשים ויולדות, המכון לגנטיקה של האדם, המחלקה האורולוגית ואגף המעבדות. אני מבקשת להודות להנהלת המרכז הרפואי ולעומד בראשה, ד"ר מסעד ברהום, על התמיכה הגדולה ושיתוף הפעולה".

ד"ר ברהום בירך את ד"ר שלוש על כניסתה לתפקיד, איחל לה הצלחה והדגיש כי הוא משוכנע שתוביל את היחידה להישגים משמעותיים, תוך פתיחת שירותים חדשים, שחלקם לא היו קיימים עד היום באזור הגליל.

נושאים קשורים:  מינויים,  ד"ר קטי שלוש,  IVF,  הפריה חוץ גופית,  המרכז הרפואי לגליל בנהריה,  ד"ר נתן לויט,  חדשות
תגובות

ברכות למינוי המכובד, כל הכבוד , המשיכי בפועלך למען כלל הנשים ואלו הסובלות מאנדומטריוזיס
פרופ׳ סוריאנו