מטרת המחקר הייתה להראות קשר בין הורים הנוקטים בשיטת חינוך התומכת ומעודדת אוטונומיה של בני נוער, לבין יכולת, התמדה בטיפול, ומדדים של שליטה גליקמית טובה בבני נוער עם סוכרת מסוג 1.
עוד בעניין דומה
במחקר השתתפו 37 בני נוער יחד עם אחד ההורים אשר השלימו שאלון על רמת האוטונומיה הניתנת לילדים על ידי הוריהם. יכולת טיפול עצמי של בני הנוער, ורמת ההיענות לטיפול גם נמדדו. מידע אודות בדיקת דם עדכנית המודדת את רמת הגלוקוז הממוצעת על פני שלושת החודשים האחרונים (HbA1C) נאספה מרשומה רפואית כמדד לרמת השליטה הגליקמית.
תוצאות המחקר הראו כי לפי Structural Equation Modeling משפחות בהם יש תמיכה אוטונומית של ההורים בילדיהם נמצאו שיעורים גבוהים יותר של יכולת טיפול עצמי, והיענות גבוה לטיפול. אלו, בהתאם, הובילו לשליטה גליקמית טובה יותר.
מסקנת המחקר הייתה כי תמיכת הורים בשיטה המעודדת אוטונומיה עשויה לסייע במסוגלות, היענות ורווחה פיזית של בני נוער עם סוכרת מסוג 1. מומלץ להדריך הורים על שיטות לתמוך באוטונומיה של ילדיהם, אך לא על חשבון מעורבות בחיי ילדם.
מקור: